Acest modul a fost unul dintre cele mai indragite de
catre beneficiari, deoarece a presupus multa miscare fizica si deplasari in
diferite locuri locuri din oras. Pentru ca a fost unul dintre cele mai populare
module, am introdus activitati noi in cadrul acestuia.
Prin intermediul atelierului de dansuri am urmarit sa
combinam utilul cu placutul pentru tinerii din Centrul de plasament „Sf.
Nicolae”. Astfel, ei au invatat atat lucruri tehnice ce fac parte din
coreografie, cat si lucruri culturale care infrumuseteaza un dans. Pe langa
aceste aspecte, copii au fost incurajati sa prezinte propriile compozitii de
dansuri. Acest lucru s-a manifestat datorita diversitatii de stiluri de muzica
pe care copii preferau sa le asculte. Prin urmare, responsabilizarea lor, in
primul rand a constat în oferirea posibilitatii de a deveni profesor/profesoara
de dansuri pentru colegii lor si de ai invata anumite miscari cunoscute initial
doar de ei. În aceste conditii, copii au învatat doua dansuri de baza cu
ajutorul expertului si anume vals si cha-cha, la care s-au adaugat miscari de
break dance, hip-hop si manele, cu ajutorul colegilor sai.
Faptul ca unii dintre ei au fost in postura de
profesor/profesoara a insemnat enorm atat la nivel individual pentru cei,
care au avut aceasta „functie”, cat si la nivel colectiv. In al doilea rand,
responsabilizarea lor s-a manifestat prin rezultatele procesului de a invata un
dans, asa cum acestea depind de implicarea fiecarui membru al echipei. Astfel,
copii au cunoscut ce inseamna sa lucrezi în echipa, lucru care lipsea cu
desavarsire la ei la inceputul proiectului. Prin dansuri am reusit sa-i
responsabilizam ca fiind lideri, colegi de echipa si participanti intr-o
activitate. Toate aceste trei roluri i-au facut sa se confrunte cu
seriozitatea, punctualitatea, respectul celor din jur, vorbitul pe rand,
stabilirea si respectarea regulilor, iesirea din zona de confort si invatarea
lucrurilor noi prin miscare. Aceste lucruri au fost posibile numai si
numai datorita caracterului interactiv si educativ pe care îl au dansurile ca
forma fizica de antrenament. In urma acestui atelier, avem copii mai
responsabili fata de ei si fata de cei din jurul lor.
In cadrul unui alt atelier din acest modul, tinerii au fost dusi la un
meci de fotbal pe un teren de sport din parcul IOR. Echipele au fost mixte,
formate din voluntari, instructor si membrii grupului. La finalul acestei
activitati, a avut loc o discutie despre modalitati de petrecere a timpului
liber in Bucuresti si despre practicarea sportului ca activitatea recreativa in
aer liber.
Alte activitati derulate in plus in cadrul acestui modul au fost:
·
Organizarea unui picnic in Parcul Tineretului, unde
ne-am jucat multe jocuri de echipa, am vorbit despre protectia mediului si am
mancat;
·
Organizarea unei plimbari pe biciclete in Parcul
Herastrau. In cadrul acestei intalniri, am rezervat biciclete de la centrele
gratuite din parc (I love Velo). Cei care nu stiau sa mearga pe biciclete au
fost ajutati de membrii grupului si de instructor sa invete sa mearga pe
bicicleta. Din trei tineri care nu stiau sa mearga, doi au invatat iar cel de-al treilea,
chiar daca nu a invatat sa mearga destul de bine, a fost foarte bucuros ca a
avut sansa de a incerca un lucru nou;
·
Organizarea
unei plimbari cu hidrobicicletele in Parcul Herastrau. In cadrul acestei
intalniri, tinerii alaturi de membrii grupului, instructor si voluntari au mers
in parc cu hidrobiciclete inchiriate. Tinerii au fost foarte bucurosi de
aceasta plimbare pe lacul Herastrau.
·
La cererea tinerilor, am mai organizat inca o plimbare
in parc cu bicicletele. De aceasta data, si copilul care nu stia sa mearga pe
bicicleta a invatat!
·
Organizarea unei iesiri la parcul de distractii recent
deschis in cartierul Miliitari – TERRAPARK. In cadrul acestei intalniri,
tinerii alaturi de membrii grupului, instructor si voluntari s-au distrat de
minune, folosind toate masinariile din acest spatiu ofertant.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu